ישנן סיבות שונות שיכולות להוביל לנזילת מים ברכב, כגון: נזילת מים כתוצאה מתקלה במזגן ברכב, נזילת מים עקב תקלה בקרבורטור (מאייד) ונזילה ממשאבת המים או מהרדיאטור ברכב. את הנזילה ניתן לזהות בכל פעם שאנו נמצאים מחוץ לרכב, כלומר כאשר המנוע נמצא במצב דומם או כשהרכב עומד לאורך זמן. בדרך כלל נזהה שלולית קטנה מתחת לרכב. למרות כל הסיבות הללו, ברוב הרכבים נזילה ברדיאטור היא מקור הבעיה ויש לטפל בה כמה שיותר מהר.
איך נזהה נזילה ברדיאטור?
תפקידו של הרדיאטור הוא לשמור ברכב על טמפרטורה מאוזנת ולמנוע מצב שבו המנוע מתחמם.
מערכת הקירור ברכב הינה מערכת סגורה ולכן מים לא אמורים לצאת החוצה. לכן, כאשר המים נגמרים במהירות ממערכת הקירור זה מראה על בעיה. מעל כוס מים בכל פעם זה סימן לבדיקה.
איך מטפלים בנזילה מהרדיאטור?
הבעיות הנפוצות ביותר ברדיאטור הוא היותו סתום ואז תפוקת הקירור נמוכה מה שגורם להתחממות של הרכב או שיש בו נזילה. במצב של נזילה, אנחנו מאבדים את נוזל הקירור במנוע ואז הרכב שוב – מתחמם.
התחממות כזו יכולה לגרום לנזק למנוע. לכן, חשוב מאוד שהרדיאטור יהיה תקין וגם מערכת הקירור. זו הסיבה שחשוב לבצע בדיקה, לחבר שעון לחץ, לנפח את המערכת ואז ניתן לזהות מאיפה הדליפה. בדרך כלל נהוג להחליף את הרדיאטור ולא לתקנו. לפעמים ניתן לנקות את הרדיאטור. הסיבה שלא נהוג לתקן את הרדיאטור אלא להחליפו היא משום שהתיקון אינו כדאי מבחינה כלכלית. מחיר החלפה של רדיאטור נע בין 1,200 – 2,200 ש“ח, תלוי בסוג הרכב.
פעולות תחזוקה שוטפות למניעת נזילת מים ברכב
- ברכבים חדשים מומלץ לבדוק מים ברדיאטור אחת ל– 50,000 ק“מ.
- חשוב לוודא שהמים ברדיאטור נמצאים בגובה המתאים לפי הסימון.
- מומלץ לנקות ולשטוף את הרדיאטור במוסך אחת לשנה.
- מומלץ למלא ברדיאטור מים מיוחדים ולא מי ברז. מי ברז מובילים להיווצרות של אבנית ולכלוך מה שעלול לגרום לסתימה או להיווצרות קורוזיה. מים ירוקים מסייעים לשמור על מערכת קירור תקינה לאורך זמן.