לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

טיפול תקופתי במערכת מיזוג האוויר ברכב

תוכן עניינים

לאחר חורף ארוך וקריר, ימי הקיץ החמים והיובשניים מזכירים לנו כמה חשוב להשקיע בתחזוקה נכונה של מערכת המיזוג ברכב על מנת ליהנות מנוחות מרבית בדרכים. תנאי החום הקיצוניים, לחות הגבוהה וקרינת השמש הישירה יוצרים סביבת נהיגה מאתגרת, שעלולה אף להיות מסוכנת במקרים קיצוניים של התייבשות ועייפות. זהו הזמן המתאים לבדוק את מצב מערכת המיזוג ולבצע את הפעולות הנחוצות לשמירה על יעילותה המרבית. להלן ריכזנו טיפים חשובים לשמירת מערכת מיזוג האוויר במצב מיטבי לקראת עונת הקיץ הלוהטת. 

טיפול מזגן רכב

 

בדקו והחליפו את מסנן האוויר 

מסנן האוויר במערכת המיזוג לוכד אבק ולכלוך הנישא באוויר, ומונע מהם לחדור לתא הנוסעים ולגרום לחסימות במערכת עצמה. מסנן אוויר מלוכלך עלול לצמצם את זרימת האוויר ולהעמיס על מנוע המזגן. לכן יש לבדוק את מסנן האוויר באופן סדיר והחליפו לפי הצורך, בדרך כלל כל 19,000 עד 24,000 ק”מ או בהתאם להמלצות של יצרן הרכב.

הפעילו את מיזוג האוויר במצב Dry לפחות פעם בשבוע  

כדאי להפעיל את מיזוג האוויר במצב Dry למשך 10 דקות בשבוע, או לחילופין, במצב קירור בטמפרטורה הנמוכה ביותר ובמהירות המאוורר המרבית. צעד זה עוזר לשמור על לחץ הגז, מבטיח תפקוד תקין של המדחס, מנקה לחות ומונע צמיחת עובש. חשוב לעשות זאת גם בחורף כדי להסיר לחות ולנקות את השמשות..

בדקו אם ישנן דליפות של חומר קירור

רמות נמוכות של גז קירור עלולות לגרום למערכת המיזוג לנשוף אוויר חם. אם הנכם מבחינים בירידה בביצועי המזגן, יש לבדוק את מערכת המיזוג ולחפש דליפות של גז קירור. חשוב לטפל בדליפות האלו במהירות ולאפשר למומחה מוסמך למלא את מערכת המיזוג בגז קירור מחדש.

תבדקו את רצועות וצינורות של מערכת המיזוג ברכב שלכם

הרצועות והצינורות במערכת המיזוג עלולים להתבלות עם הזמן ולפתח סדקים או דליפות, דבר שיוביל לירידה בביצועים או לכשל מוחלט של המערכת. ביצעו בדיקות תקופתיות כדי לגלות סימני נזק או בלאי, והחליפו אותם לפי הצורך כדי להבטיח הפעלה תקינה של מערכת המיזוג.

אל תקררו את הרכב מראש

הפעלת מערכת המיזוג הינה יעילה ביותר בזמן נהיגה. אל תקררו את הרכב לפני התנעה. בימים חמים במיוחד, הפעילו את המזגן במצב המאוורר בהגדרת מהירות גבוהה בתחילת הנסיעה ופתחו את חלונות הספסל האחורי ל-10-20 שניות כדי לאפשר יציאה של האוויר החם.

הימנעו מלהעמיס יתר על המערכת

העמסת יתר על מערכת המיזוג על ידי הגדרת הטמפרטורה לרמה הקרה ביותר או הפעלה מתמדת של המיזוג במלוא העוצמה עלולה להעמיס על המערכת ולקצר את אורך חייה. מומלץ להגדיר את הטמפרטורה לרמה סבירה ולהימנע מהעמסת יתר על מערכת המיזוג על מנת להבטיח ביצועים אופטימליים וחיי שירות ארוכים.

פנו לטיפול במוסך מיזוג אוויר מקצועי

בעוד שבעלי רכבים יכולים לבצע חלק מפעולות התחזוקה למערכת המיזוג לבדם, חשוב לקבל טיפול מקצועי למערכת המיזוג באופן קבוע. טכנאים במוסך ייעודי בתחום המיזוג אוויר לרכב ידאגו לביצוע טיפול מקיף הכולל בדיקת רמות גז קירור, איתור דליפות, וביצוע תיקון יסודי במקרה הצורך למערכת המיזוג כדי לשמור עליה במצב פעולה מיטבי.

מידע מקצועי
אלטרנטור ברכב
איך בודקים אלטרנטור
26 מרץ, 2019
קרא עוד »
נגן וידאו
עקבו אחרינו
שתפו אותנו
מדחס חדש סובארו XV
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מאזדה 3
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מיצובישי אאוטלנדר
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש ניסאן ג'וק
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש דייהטסו סיריון
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
הונדה סיוויק סדאן חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1100 ש"ח + מע"מ
סיאט איביזה חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1180 ש"ח + מע"מ
חומר הזרקה אמריקאי לציפוי לסתימת חורים במערכת המזגן
חומר הזרקה
590 ש"ח + מע"מ

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן